Χορωδία και Θεατρική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Χαριλάου

Εκδήλωση τελικής παρουσίασης 31/5/2026
Λίγα λόγια για μια εκδήλωση που μας πρόσφερε πολλή χαρά και μεγάλη συγκίνηση
Θεατρικός Όμιλος: «Πλούτος» του Αριστοφάνη, σε θεατρική διασκευή της εκπαιδευτικού Γιάντσου Μαρίας.

Η ομάδα αποτελούμενη από 10 μαθήτριες της Α και Β τάξης και τους εκπαιδευτικούς Γιάντσου Μαρίας, Μπουρλέτσικα Παναγιώτη και Βράνα Τριανταφυλλιά, εργάστηκε όλη τη σχολική χρονιά, σε εβδομαδιαία βάση και σε ώρες μετά τη λήξη των μαθημάτων, με αφοσίωση, πειθαρχία, μεράκι και πάνω απ’ όλα αγάπη για τη δημιουργία και την ομαδικότητα, σε μια κωμωδία του Αριστοφάνη που έχει διαχρονικό μήνυμα για τις ανθρώπινες αξίες. Η διασκευή έφερε το αριστοφανικό κείμενο στο σήμερα και στη σχολική πραγματικότητα αλλά και σε αυτή της ευρύτερης κοινωνίας. Βασικός στόχος της ομάδας ήταν η συμπερίληψη, η ομαδική δουλειά που στηρίζει κάθε μέλος της ομάδας, η εξέλιξη των παιδιών, η καλλιέργεια δεξιοτήτων και η ανάδειξη ταλέντων, κυρίως η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και η χαρά της δημιουργίας.
Η παράσταση μέσα από το χιούμορ, την ευρηματικότητα, την πρωτοβουλία και την αυτενέργεια των μαθητριών προβλημάτισε, δίδαξε, συγκίνησε, χάρισε γέλιο.

Χορωδία: «Παλιοί και νέοι Έλληνες συνθέτες»
Βιολιά, βιολοντσέλο, φλάουτο, κιθάρα και τραγούδι υπό την καθοδήγηση της μουσικού του σχολείου μας Αντωνοπούλου Νανάς.

Η μουσικός μας εξηγεί πώς εργάστηκε η μουσική ομάδα για αυτή την συναυλία:
Θέλοντας να αποχαιρετήσουμε τους μαθητές μας, που τρία χρόνια συνεργάστηκαν σε όλες τις σχολικές γιορτές και τώρα αποφοιτούν, αποφασίσαμε να κάνουμε μια συναυλία με τραγούδια που αγαπούσαμε. Κάπως έτσι διαλέξαμε αυτό το ρεπερτόριο το οποίο παρουσιάστηκε στο σχολείο από την χορωδία και τα μουσικά μας όργανα. Ήταν η τελευταία συναυλία που κάναμε όλοι μαζί, την οποία ετοιμάσαμε με πολύ κέφι και χαρά.
Πιστεύουμε πως αυτός ήταν ο κατάλληλος τρόπος για να επισφραγίσουμε μια όμορφη συνεργασία και οι στιγμές αυτές θα μας μείνουν αξέχαστες.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά που το σχολείο μας που μερίμνησε η γιορτή για τα παιδιά να συνεχιστεί και μετά την ολοκλήρωση των παραστάσεων, οργανώθηκε τέτοια εκδήλωση,στην αυλή του σχολείου, σε έναν χώρο που μας είναι τόσο οικείος και που μας προσφέρει το πεδίο να καλλιεργήσουμε αξίες και δεξιότητες, να δημιουργήσουμε, να παίξουμε, να χαρούμε όλοι και όλες σαν παιδιά, μαζί με τα παιδιά.
Ευχαριστούμε τους γονείς που ήταν δίπλα μας σε όλη την προσπάθεια, ευχαριστούμε και όλους εσάς που μας τιμήσατε με την παρουσία σας και τις λέξεις αγάπης στο τέλος. Αυτή ήταν όμως μια νέα αρχή!                                                            Ακολουθούν φωτογραφίες και βίντεο από την εκδήλωση

 

Μαθητικό και Καλλιτεχνικό φεστιβάλ “Μαζί” – Ημέρες Δράσεις 18 Μαίου 2026 Θεσσαλονίκη

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Το 2ο Γυμνάσιο Χαριλάου συμμετείχε με παρουσίαση θεατρικού δρώμενου, συνοδεία κιθάρας και τραγουδιού από το τμήμα Β4 και μαθητή του Γ1. Το θεατρικό δρώμενο με θέμα την πρόληψη της σχολικής βίας μέσω της τέχνης πλαισιώθηκε από την μουσική του μαθητή της Γ τάξης.
Το τμήμα εργάστηκε όλη τη σχολική χρονιά στην υλοποίηση του εγκεκριμένου από το Υπουργείο Πολιτισμού πρόγραμμα «Η τέχνη αντίδοτο στη βία». Η στόχευση αφορά στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων της ενσυναίσθησης και της αποδοχής, του σεβασμού της διαφορετικότητας και της ομαδικότητας.
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης και χαιρετισμό απηύθυναν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κόπτσης Αλέξανδρος, εκπρόσωποι από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι του Δήμου Θεσσαλονίκης και άλλων φορέων.
Ευχαριστούμε την υπεύθυνη του φεστιβάλ ΜΑΖΙ, κ. Κοεμτζοπούλου Βικτώρια και την κ. Μπέτυ Σικαλίδου, μέλος του συλλόγου γονέων, εξαιρετική η βοήθεια και η στήριξη και των δύο.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί
Βράνα Τριανταφυλλιά και Κεφάλα Δέσποινα

Δείτε το βίντεο με το θεατρικό δρώμενο και το βίντεο μουσικής.

EUROFEST 2026-ΗΜΕΡΑ ΕΥΡΩΠΗΣ

Σε μια όμορφη ανοιξιάτικη εκδήλωση που διοργάνωσε το Europe Direct, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Αντιδημαρχία Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης βράβευσαν έξι σχολεία της πόλης για τη δημιουργικότητα και τις καινοτόμες δράσεις τους.
Ανάμεσα σε αυτά ξεχώρισε και το σχολείο μας, καθώς οι μαθήτριές μας Κυριακή Ζωικίδου και Μαριτίνα Ντινοπούλου τιμήθηκαν για τα βίντεο που δημιούργησαν με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, με θέμα την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Κατά την παρουσίασή τους, οι δύο μαθήτριες αναφέρθηκαν στη διαδικασία δημιουργίας των βίντεο, στη συλλογιστική που ακολούθησαν, καθώς και στους στόχους και τα μηνύματα που επιδίωξαν να αναδείξουν μέσα από το έργο τους. Οι συγκεκριμένες παραγωγές υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος των  Γαλλικών, με εμπνευστή, καθοδηγητή και υποστηρικτή τον εκπαιδευτικό κ.Κωνσταντίνο Σουβατζόγλου.
Ευχαριστούμε θερμά τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Χρήστο Τζελέπη για την τιμητική αυτή διάκριση, καθώς και την κ. Όλια Παναγιωτοπούλου για την άρτια οργάνωση και τη ζεστή παρουσίαση της εκδήλωσης.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν επίσης στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, τα μέλη του οποίου παρευρέθηκαν στη βράβευση των μαθητριών και στηρίζουν διαχρονικά και έμπρακτα τις δράσεις της σχολικής μας κοινότητας, με επικεφαλής τον πρόεδρό του, κ. Αθανάσιο Κούλη.
Ευχόμαστε τα έργα των μαθητριών μας να συμβάλουν στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και των αρμόδιων φορέων, εντός και εκτός Ελλάδας, ώστε να έρθει πιο κοντά η ημέρα που τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο, κάτω από τον γαλανό ουρανό της πατρίδας μας.

Παρακολουθήστε τα βίντεο των μαθητριών                 Μαριτίνα Κυριακή

 

Διακρίσεις στον πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής Τομέα Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού 2026.

Με μεγάλη μας χαρά σάς ανακοινώνουμε πως για δεύτερη συνεχή χρονιά το σχολείο μας διακρίθηκε για τη συμμετοχή του στον πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής του Τμήματος Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.
Οι μαθήτριες που διακρίθηκαν φέτος  είναι:
Βάγια Δεμέτη Β2, Σαββίδου Μελίνα Β3(2η φορά), Καρακαλπακίδου Άννα Β3 (2η φορά), Ιωάννα Σταματίου Α4, Βασιλική Κοιλίδου Α3, Δέσποινα Ζαγκάκη Α2, Ελένη Ζαγκάκη Α2, Προδανά Μαριαλένα (Β3, 2η φορά)

Υπεύθυνη καθηγήτρια για την καθοδήγηση των μαθητριών και τη συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν η κα Κασιματη Ελενα εκπαιδευτικός Καλλιτεχνικών.

Πολλά συγχαρητήρια από τον σύλλογο διδασκόντων και την διεύθυνση του σχολείου μας!
Η τελετή απονομής των βραβείων θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20/6/2026  στο ξενοδοχείο CARAVEL  στην Αθήνα στις 18:30.

Κλικ προστάτευσε το νερό στην ζωή και στην τέχνη.

Κλικ προστάτευσε το νερό στην ζωή και στην τέχνη από το 2ο γυμνάσιο Xαριλάου, το νερό μέσα από τον φακό.
Το νερό είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της ζωής και ταυτόχρονα μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για την τέχνη και ιδιαίτερα για τη φωτογραφία.
Οι αντανακλάσεις στο νερό, οι κινήσεις των σταγόνων και το παιχνίδι του φωτός δημιουργούν μοναδικές εικόνες.
Η σχολική έκθεση φωτογραφίας “Κλικ προστάτευσε το νερό” των μαθητών και μαθητριών του 2ου Γυμνασίου Χαριλάου,
υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας εικαστικών τους Έλενα Κασιμάτη, παρουσιάζει όχι μόνο την ομορφιά της φύσης,
αλλά και τα συναισθήματα, τα προβλήματα και τα μηνύματα που συνδέονται με αυτό το στοιχείο, συνδυάζοντας την τέχνη με την οικολογική συνείδηση.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώθηκαν με την φωτογραφία ως ενεργοι “καλλιτεχνες-φωτογραφοι”, με την σταδιακή καλλιέργεια των αισθητικών τους κριτηρίων όπως  θέμα, κάδρο/ σύνθεση κάδρου, φωτισμός, προοπτική, ορίζοντας κ.α. αλλά και στην έκθεση  των φωτογραφιών τους σε χώρους πολιτισμού έχοντας ρόλους ξεναγών έκθεσης στους επισκέπτες.
Αρχές Μαϊου η συμμετοχή στην πρώτη ομαδική έκθεση με αφίσα έξι φωτογραφιών ανάμεσα στα υπόλοιπα σχολεία του δικτύου στο Βαφοπούλειο Πνευματικό κέντρο,  ενώ 22-23 και 24 Μαϊου ακολούθησε η ατομική σχολική έκθεση φωτογραφίας του σχολείου μας με συμμετοχή 100 παιδιών και 200 φωτογραφιών τους, στο φουαγιέ του Πέτρινου  Πολιτιστικού Κέντρου Πυλαίας  με την υποστήριξη τόσο της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού της Πυλαίας και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Η έκθεση φωτογραφίας πήρε τα καλύτερα σχόλια από την υπεύθυνη του περιβαλλοντικού προγράμματος της Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης και υπεύθυνη του Περιφερειακού Δικτύου “κλικ προστάτευσε το” κα Δαρδιώτη Αντωνία που μας έκανε την τιμή να παρευρίσκεται στα εγκαίνια και από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας Θεσσαλονίκης κο Τζελέπη Χρήστο που και αυτός επισήμανε πόσο σημαντικές  είναι οι καλλιτεχνικές μαθητικές εκθέσεις να είναι ανοιχτές στην κοινωνία. . Ειδικές ευχαριστίες στην μαθήτρια Σταματίου Ιωάννα από το Α4 που σχεδίασε το υπέροχο logo του προγράμματος κλικ και την Σαραφίδου Αναστασία του Α4 για τον έπαινο για την εξαιρετική της φωτογραφία! Καθώς και τον Παριανό Απόστολο Γ2 για την συλλογή των φωτογραφιών, τον Εμερτζίδη Νικόλα Γ4 για το video montage την ημέρα των εγκαινίων, τον Δεληγιάννη Μιχαήλ Γ2 για την Καλλιτεχνική επιμέλεια των φωτογραφιών και τους Μανάρα Γιώργο Α2, Ζαγκάκη Δέσποινα Α2, Ζαγκάκη Ελένη Α2, Παριανό Απόστολο Γ2, Δελληγιάννη Μιχαήλ Γ2, Δούκα Χριστίνα Α3, και Κοιλίδου Βασιλική Α3 για τους ρόλους των ξεναγών στην έκθεση.

 

Πρόσκληση σε εκδήλωση της θεατρικής ομάδας και της χορωδίας του σχολείου

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές/τριες του σχολείου μας σας προσκαλούν σε μια ξεχωριστή πολιτιστική εκδήλωση η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 31 Μαΐου 2026 στις 19:00 στην αυλή του σχολείου μας.

Η εκδήλωση περιλαμβάνει:

  • μουσικό πρόγραμμα με τραγούδια από τη χορωδία του σχολείου μας
  • θεατρική παράσταση από τη θεατρική ομάδα του σχολείου

Οι μαθητές μας, με δημιουργικότητα, συνεργασία και ενθουσιασμό, ετοίμασαν μια όμορφη βραδιά γεμάτη μουσική, τέχνη και έκφραση και θα χαρούμε ιδιαίτερα να παρευρεθείτε και να στηρίξετε την προσπάθειά τους.

Η παρουσία σας θα αποτελέσει ιδιαίτερη τιμή και χαρά για όλους μας και θα επιβραβεύσει τον κόπο και τον αγώνα των παιδιών που συμμετέχουν.

 

Η θεατρική ομάδα αποτελείται από μαθήτριες του σχολείου μας και θα ανεβάσει το έργο «Πλούτος του Αριστοφάνη» σε διασκευή της εκπαιδευτικού κ. Γιάντσου Μαρίας υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Βράνα Τριανταφυλλιάς, Μπουρλέτσικα Παναγιώτη και Γιάντσου Μαρίας.

Η χορωδία αποτελείται από 20 μαθητές/τριες, τσέλο, φλάουτο, δύο βιολιά, κιθάρα και πιάνο και λειτουργεί υπό την καθοδήγηση της κ. Αντωνοπούλου Αθηνάς, μουσικό του σχολείου μας και θα παρουσιάσει τραγούδια από παλιούς και νέους Έλληνες συνθέτες.

 

Με εκτίμηση

Η Διεύθυνση,

ο Σύλλογος Διδασκόντων,

ο Σύλλογος Γονέων και

οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου.

Έκθεση τεχνολογίας 2025-2026 Τάξεις Α και Β Γυμνασίου

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας,οι μαθητές και οι μαθήτριες ,με την καθοδήγηση και την αμέριστη υποστήριξη της καθηγήτριάς τους  Χρυσάφης  Αικατερίνης ,δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα ,ευφάνταστα και καλαίσθητα.

Δείτε το βίντεο με τα έργα των μαθητών πατώντας εδώ

 

Εξεταστέα ύλη εξετάσεων Ιουνίου 2026

 

Α   ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αρχαία Ελληνικά κείμενα – Οδύσσεια

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική λογοτεχνία

Ιστορία

Αγγλικά

Μαθηματικά

Φυσική

Βιολογία

B  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αρχαία Ελληνικά κείμενα – Iλιάδα

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική λογοτεχνία

Ιστορία

Αγγλικά

Μαθηματικά

Φυσική

Βιολογία

Γ  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αρχαία Ελληνικά κείμενα – Ελένη

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική λογοτεχνία

Ιστορία

Αγγλικά

Μαθηματικά

Φυσική

Βιολογία

Ένα διασχολικό παιχνίδι γνώσεων

 

Τη Δευτέρα 12/05/2026 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία για
τρίτη συνεχή χρονιά κοινή δράση με το 2ο Γυμνάσιο Άνω
Τούμπας με τον τίτλο ‘Διασχολικός διαγωνισμός γνώσεων: ένα
παιχνίδι αδελφοποίησης’. Αυτή τη χρονιά φιλοξενηθήκαμε στο
σχολείο της Τούμπας.
Το Γ1 επιλέχθηκε να συμμετάσχει σ ’αυτή τη δράση. Δέκα
παιδιά ήταν οι παίκτες που διαγωνίστηκαν με την ομάδα των
δέκα ατόμων του άλλου σχολείου κι όλα τα υπόλοιπα παιδιά
των δυο τάξεων και των δυο σχολείων ήταν θεατές/
υποστηριχτές. Τα μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν ήταν τα
εξής: αρχαία, Ελένη, χημεία, φυσική, βιολογία, αγγλικά,
γλώσσα, λογοτεχνία, ιστορία, θρησκευτικά, ΚΠΑ, μαθηματικά,
γυμναστική, εικαστικά και πληροφορική. Η κάθε ομάδα έπρεπε μετά από σύσκεψη μεταξύ τους, να απαντήσει σε έξι ερωτήσεις από τη διδαχθείσα ύλη του κάθε μαθήματος μέσα σε τριάντα δευτερόλεπτα και κάθε σωστή απάντηση έδινε στις ομάδες έναν πόντο. Η άλλη ομάδα μπορούσε να απαντήσει σε περίπτωση λανθασμένης απάντησης μέσα σε δέκα δευτερόλεπτα.
Η όλη δράση διήρκησε τρεις διδακτικές ώρες.
Χρησιμοποιήθηκε το περσινό υλικό ερωτήσεων που είχε
συλλεχθεί από καθηγητές και των δυο σχολείων και
καταχωρίστηκε από τον διευθυντή μας σε power point. Τέλος,
η επιλογή των μαθημάτων, ο έλεγχος των ερωτήσεων, καθώς κι η τελική επιμέλεια από τις συντονίστριες της δράσης έγινε με κριτήρια τον διαθέσιμο χρόνο και την πολυπλοκότητα των απαντήσεων.
Καθ’όλη τη διάρκεια της δράσης, μια μαθήτρια κατέγραφε τους  πόντους που κέρδιζε κάθε ομάδα σε κάθε μάθημα στον πίνακα   και στο τέλος ανακηρύχθηκε ο νικητής του διαγωνισμού και δόθηκαν βεβαιώσεις επιτυχούς συμμετοχής στα παιδιά των δύο σχολείων. Ακολούθησε κέρασμα κι οι μαθητές έπαιξαν μεταξύ τους έναν αγώνα βόλεϊ στην αυλή του άλλου σχολείου με πολύ ενθουσιασμό και χαρά.                        Σκοπός της δράσης αυτής δεν ήταν να κερδίσει το σχολείο μας,αλλά να περάσουμε όλοι όμορφα διασχολικά, να αντιληφθούν τα παιδιά ότι είναι πολύ περισσότερα αυτά που τους ενώνουν από αυτά που τους χωρίζουν κι ότι η γνώση μπορεί να είναι διασκεδαστική. Ο ενθουσιασμός των παιδιών και από τα δύο σχολεία ήταν η έμπρακτη απόδειξη.

Οι υπεύθυνες της δράσης

Συμέλα-Μαρία Καλαϊτζίδου (ΠΕ06)
Φωτεινή Τσαβδαρίδου (ΠΕ03, 2ο Γυμνάσιο Άνω Τούμπας)